گزارش برگزاری کارگاه آموزشی ترویج و انتقال یافته های تحقیقاتی

بازدید: 42 بازدید

اولین کارگاه آموزشی ترویج و انتقال یافته های تحقیقاتی روز دوشنبه ۱۳ اسفند در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و با استقبال گسترده اعضای هیئت علمی و کارشناسان از بخشهای تحقیقات برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، آقای دکتر احسان زندی اصفهان رییس اداره ترویج و انتقال یافته های تحقیقاتی موسسه مطالبی را در ارتباط با انواع رسانه های ترویجی شامل آثار علمی و آثار ترویجی، روشهای مختلف ترویج و انتقال یافته، نحوه بررسی، پذیرش و انتشار آثار علمی و ترویجی، سامانه مدیریت انتشارات علمی (PRESS)، تالار ترویج و امتیاز فعالیتهای ترویجی در ترفیع و ارتقاء اعضای هیئت علمی بیان داشتند.

همچنین توضیحات مفصلی در ارتباط با طرح مستند سازی دستاوردهای ۱۵ ساله سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و انتشار کتاب یافته های قابل ترویج ارایه شد.

آشنایی با روند و گردش کار در اداره ترویج موسسه و معرفی اعضای محترم کمیته ترویج و انتقال یافته های تحقیقاتی از دیگر محورهای این کارگاه آموزشی بود.

در ادامه، خانم مهندس عباسپور کارشناس رسانه های ترویجی و خانم مهندس دهقان کارشناس برنامه های انتقال یافته های تحقیقاتی توضیحاتی در ارتباط با نحوه ارسال آثار علمی و ترویجی، تشکیل پرونده، داوری و بارگذاری آثار در سامانه PRESS و تالار ترویج ارایه نمودند.

در پایان ضمن تاکید بر اهمیت ترویج و انتقال یافته های تحقیقاتی به عنوان رسالت اصلی تحقیقات، از همه پژوهشگران ستاد موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و بخشهای تحقیقات منابع طبیعی مراکز استان درخواست شد تا با جدیت به موضوع ترویج و انتقال یافته های تحقیقاتی خود در قالب انتشار انواع آثار علمی و ترویجی و نیز برنامه های مختلف انتقال یافته های تحقیقاتی بپردازند.
شایان ذکر اینکه محتوای علمی و ترویجی تولید شده توسط محققان گرامی از طریق نظام نوین ترویج و با هدایت محقق مروجان ارشد، محققان معین و کارشناسان پهنه به بهره برداران منتقل خواهد شد تا نتیجه تحقیقات به طور عملیاتی و کاربردی در عرصه نمود و ظهور داشته باشد.

برای دانلود محتوی کارگاه کلیک کنید.

دسته بندی اخبار و تازه های اداره ترویج
اشتراک گذاری
ورود به سایت