بازدید رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان

بازدید: 131 بازدید

دکتر علیزاده علی‌آبادی ریاست محترم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در سفر دو روزه خود به استان خوزستان از تاریخ 1401/11/01 لغایت 1401/11/02 ، در ابتدا از ایستگاه تحقیقاتی گونه‌های درختی و درختچه‌ای کوشکک واقع در 12 کیلومتری شمال شهرستان شوشتر در منطقه جنت مکان، بازدید به‌عمل آوردند و در جریان پتانسیل‌ها و مشکلات این ایستگاه قرار گرفتند. در این بازدید، دکتر بهنام‌فر رئیس بخش تحقیقات منابع طبیعی استان خوزستان و خانم دکتر دیناروند سرپرست ایستگاه، ایشان را همراهی نمودند.

دکتر علیزاده، ظهر شنبه 1401/11/01 در جلسه‌ای با حضور دکتر اندرزیان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان، دکتر جعفرنژادی معاون پژوهش و فن‌آوری مرکز، رئیس و اعضای هیئت علمی و محققین بخش تحقیقات منابع طبیعی استان (آقای دکتر بهنام‌فر، خانم دکتر یوسف نعنایی، خانم دکتر دیناروند، خانم دکتر یثربی و آقای دکتر آرامی) شرکت نمودند. در این جلسه، ریاست محترم مرکز ضمن بیان اهمیت بخش تحقیقات منابع طبیعی در حل مشکلات حوزه اجرا خواستار جذب نیروی تخصصی با توجه به نزدیک شدن سن بازنشستگی سه نفر از اعضای هیئت علمی و محققین بخش شد همچنین ایشان درخواست نمودند تا اعتبارات تخصیص یافته از سوی موسسه، متناسب با هزینه‌های مرتبط با پروژه‌های تحقیقاتی به روز گردد. در ادامه، معاون پژوهشی مرکز با تاکید بر جایگاه ویژه بخش تحقیقات منابع طبیعی خواستار توجه بیشتر موسسه به نیازهای همکاران برای اجرای هرچه بهتر پروژه‌های تحقیقاتی شد.

در این جلسه، رئیس بخش تحقیقات منابع طبیعی، گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان و سابقه بخش مربوطه، همچنین موضوعات پژوهشی و خلاصه‌ای از زمینه فعالیت‌های تخصصی و معرفی همکاران را ارائه نمود. ایشان به همکاری بخش ذیربط در موضوع مطالعه و دو سال نظارت بر کنترل گرد و غبار استان نیز اشاره کرده و در پایان بر جذب نیروی انسانی اعم از تخصصی، کارشناسی، تکنسین و نیروهای کارگری مورد نیاز در ایستگاه‌ها تاکید نمودند. در ادامه جلسه، همکاران بخش (اعضای هیئت علمی و محققین) ضمن  بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با تحقیقات منابع طبیعی، انتظارت خود از موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور را جهت تسهیل و بهبود اجرای پروژه‌های تحقیقاتی بیان نمودند.

پس از این جلسه، دکتر علیزاده در برنامه بازدید یکی از نهالستان‌های اهواز در منطقه دب حردان و با همراهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و هیئت همراه، دکتر احمدی مسئول پیگیری کاشت یک میلیارد درخت، رئیس مرکز تحقیقات استان خوزستان و هیئت همراه، شرکت نمودند. در این برنامه، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، گزارشی از وضعیت تولید نهال را ارائه کردند.

در ساعت 18 بعد از ظهر شنبه، دکتر علیزاده در جلسه هماهنگی پویش ملی مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و با حضور مهندس پریچهر رئیس سازمان، مهندس سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دکتر احمدی مسئول پیگیری کاشت یک میلیارد درخت، دکتر اندرزیان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، دکتر جعفرنژادی معاون پژوهش و فن‌آوری مرکز، دکتر بهنام‌فر رئیس بخش تحقیقات منابع طبیعی استان و مهندس میرعلایی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، شرکت نمودند.

در این جلسه به تبیین اهمیت و جایگاه این پروژه بزرگ و جایگاه و وظایف هر کدام از دستگاه‌های ذیربط پرداخته شد.

دکتر علیزاده ، صبح یکشنبه به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مسئول پیگیری کاشت یک میلیارد درخت از چندین نهالستان در شهرستان شوش بازدید به عمل آوردند.

ایشان در ادامه و با همراهی دکتر جعفرنژادی، دکتر بهنام‌فر و دکتر آرامی، از کانون‌های برداشت گرد و غبار جنوب شرق اهواز و عملیات اجرایی کنترل ریزگردها نیز بازدید نموده و از نزدیک در جریان این برنامه گسترده قرار گرفتند.

دسته بندی اخبار اصلی اخبار صفحه اصلی اخبار مراکز
اشتراک گذاری
ورود به سایت