دومین جلسه شورای پژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

بازدید: 174 بازدید

در این جلسه که به ارائه برنامه‌های بخش‌های مؤسسه در جهت تحقق شعار سال گذشت، ثاقب طالبی از رؤسا و نمایندگان بخش های پژوهشی حاضر در جلسه درخواست کرد گزارش خود را در مورد چهار موضوع: برنامه های کلان و هدفمند سال جاری؛ برنامه ریزی نشست های نخبگانی؛ بحث جلب مشارکت های مردمی و پروپوزال های مربوط به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در این جلسه ارائه دهند.

پس از ارائه گزارش رؤسا و نمایندگان بخش های پژوهشی درخصوص موضوعات فوق، رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور اظهار داشت: توصیه می کنم در بحث جلب مشارکت های مردمی در حوزه تحقیقات منابع طبیعی، ضمن بررسی و مطالعه اقدامات سایر کشورها در این زمینه، به صورت بین بخشی اقدام کنید. علیزاده صمن تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های فراوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت افزود: توصیه می کنم در این رابطه، سه بخش پژوهشی صنایع چوب، صنوبر و جنگل؛ طرح مشترکی را در زمینه نقش این طرح در توسعه خدمات اکولوژیک آن به ویژه جهش و ارتقای تولید چوب، تدوین و ارائه نمایند.

رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لازم است بخش زیست فناوری با کمک بخش حمایت و حفاظت پیگیر راه اندازی یک آزمایشگاه باکتری شناسی با تمرکز بر ایجاد بانک میکروبی و کلکسیون پروکاریوت های مرتبط با گیاهان، باشد.

گفتنی است جلسه شورای پژوهشی مؤسسه، امروز، یکشنبه 1403/2/2 با حضور علی علیزاده، رئیس مؤسسه؛ خسرو ثاقب طالبی، معاون پژوهش، فناوري و انتقال یافته­ ها؛ مسعود محمودیان، معاون اداري، مالی و پشتیبانی و سایر اعضاء، در سالن جلسات مدیریت هماهنگی امور پژوهشی و ارتباطات علمی برگزار شد.

دسته بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت