جلسه هماهنگی روسای هسته‌های محتوایی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی

بازدید: 81 بازدید

بنا به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، جلسه هماهنگی روسای هسته‌های محتوایی ستاد ملی رسانه با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در روز دوشنبه بیست و چهارم شهریور ۱۳۹۹ ، در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

دکتر بازرگان اهمیت موضوع برای تولید محتوای کیفی و هدفمند در برنامه‌های رادیو تلویزیونی اظهار کرد: در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی اتفاقات خوبی رخ داده است، اما هنوز تا نقطه هدف فاصله داریم. وی افزود:  در هر هسته محتوایی باید پروژه‌ای جامع تدوین و با حساسیت برنامه‌ها پیگیری شود. همچنین با اشاره به جلسه اخیر سازمان صدا و سیما با وزارت جهادکشاورزی گفت: صدا و سیما با آغوش باز از برنامه‌های رسانه‌ای حوزه‌ی کشاوزی در موضوعات استانی و ملی و حتی برون‌مرزی استقبال می‌کند.

از دیگر نکات محوری که در این جلسه مطرح شد اشاره به فرهنگ تولید، فرهنگ مصرف، سفره سلامت، مدیریت و روش‌های تولید، فاخر نشان دادن جایگاه تولیدکنندگان بخش کشاورزی، پروژه‌های مهم وزارت جهادکشاورزی از قبیل مرغ سایز، گیاهان دارویی، شیلات و … بود که نقش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در تدوین پیوست رسانه‌ای این برنامه‌های ملی مهم است.

معاون وزیر جهادکشاورزی رمز موفقیت و لازمه‌ی رشد هر جامعه را مطالبه‌گری و روشنگری دانست و بیان کرد: باید برنامه‌های تلویزیونی ستاد ملی رسانه حرف تازه و پیام روشن برای بهره‌برداران داشته باشد و به سوالات آن‌ها و مسایل روز کشاورزی کشور پاسخ دهد. دکتر بازرگان یادآور شد از برنامه‌های کلیشه‌ای فاصله بگیریم و به فرهنگ‌سازی در تولید ثروت، ایجاد اشتغال و ایجاد تحول در بخش‌های کشاورزی برای ترغیب جوانان و کشاورزان آینده کشور به‌منظور ورود به عرصه کشاورزی و عدم مهاجرت از روستاها بپردازیم. خواستار جدیت بیشتر هسته‌های محتوایی در روند تولید محتوا شد و اظهار کرد: شش روز در هفته برنامه زنده تلویزیونی روی آنتن بردن در کنار سایر برنامه‌های تولیدی کار ساده‌ای نیست و تلاش‌های بسیاری، در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی برای تحقق این مهم انجام می‌شود.

در ادامه جلسه، دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی گزارشی از عملکرد این ستاد ارایه کرد و اظهار داشت: از سوم خردادماه، تا کنون ۷۳ برنامه روی آنتن صدا و سیما رفته است. اسحاقی با بیان ادامه همکاری‌های ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی با صدا و سیما، رویکردهای جدید این ستاد در سال ۹۹ را برشمرد و انتظارات ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی را از هسته‌های محتوایی بیان کرد.

قابل ذکر است، پرداختن بیشتر به موضوعات سلامت غذا و حفظ محیط زیست، کیفی‌تر شدن برنامه‌های تلویزیونی، دعوت از کارشناسان صاحب‌نظر و دارای دانش کافی و فن بیان بالا در برنامه‌های تلویزیونی، دعوت از انجمن‌های تخصصی – محصولی و تشکل‌ها در برنامه‌ها، تدوین سناریوهای قوی با دستورالعمل مشخص، پرداختن به مسایل روز کشاورزی و دغدغه‌های کشاورزان، سیستم ارزیابی و نظرسنجی برنامه‌های تلویزیونی گفتگو محور، بسته‌های مشخص برنامه‌های موضوعی شامل اطلاعیه‌ها، اخبار، تیزرها و گفتگو حول محور موضوع مشخص، استفاده بیشتر و جدی‌تر از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مجازی از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی روسای هسته‌های محتوایی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی در این نشست بود.

     

دسته‌بندی اخبار و تازه های اداره ترویج اخبار و رویدادها
اشتراک گذاری
ورود به سایت