یکي از اساسي ترين پايه ها در حفظ ، تداوم و ثمردهي جريان تحقيق علمي و توسعه پژوهش در سطوح و بخشهاي مختلف موسسه، اداره فناوري اطلاعات و مرکز رایانه می باشد . برای توسعه و به نتيجه رسيدن در اين راستا واحد انفورماتیک علاوه بر ايفاي نقش فوق به ارائه خدمات جاري فناوري اطلاعات و ارتباطات و حفظ و نگهداري سيستمها از نظر سخت افزاري ، نرم افزاري و شبکه مي باشد. همچنین وظيفهي سرويس دهي به ایستگاه های وابسته، كلاسهاي آموزشي براي گروه هاي آموزشي مختلف ، راهبری وب سرویس ها، آماده سازی سالن های همایش جهت مراسم و ارائه پیشنهاد های ویژه جهت مکانیزه کردن سیستم ها، هدف اين اداره ارائه خدمات جاري فناوري اطلاعات و ارتباطات و نگهداري سيستمهاي سخت افزاري ، نرم افزاري و شبکه مي باشد .
مشاوره و راهنمایی در خصوص خریدهای شبکه و تجهیزات اتاق سرور
نظارت بر عملکرد شبکه و تجهیزات اتاق سرور و یو پی اس
نظارت بر عملکرد زیرساخت شبکه و رفع مشکلات احتمالی
نگهداری و مراقبت فنی و به روز رسانی سرورهای شبکه
ارائه نظرات و پیشنهادات لازم در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت شبکه
نگهداري از كليه تجهيزات شبكه اعم ازActive و Passive بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات
رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
نظارت برحسن اجرای تمامی امور رایانه ای موسسه و اقدام برای تعمیر و رفع اشکالات و عیوب احتمالی سخت افزاری
نگهداری،حفظ و حراست از سخت افزارهای موسسه ، برنامه ریزی و نظارت لازم در این خصوص
ارائه خدمات رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی، پرسنلی، اداری، مالی، دانشجویی و فرهنگی
بررسی نیازهای رایانه ای شامل نیازهای نرم افزاری، سخت افزاری، ایجاد و توسعه شبکه های اینترنتی حوزه های مختلف و برنامه ریزی و اقدام در جهت رفع نیازها مطابق با آیین نامه ها، ضوابط و امکانات
آماده سازی زیرساخت امور سایت مرکزی و سایر سایت ها و پشتیبان گیری از آن
تهیه و به روز نگاه داشتن، شناسنامه تجهیزات رایانه ای، تجهیزات شبکه و شناسنامه نرم افزارهای موجود، به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجود در واحدها
نظارت بر شرکت های تامین کننده اینترنت، تجهیزات، آنتی ویروس، ایمیل موسسه
تایید فاکتورها از نظر فنی و گارانتی و مطابقت با لیست تجهیزات تخصصی
بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانهای و تایید، یا عدم تایید نیاز
نظارت برحسن اجرای تمامی امور رایانه ای موسسه و اقدام برای تعمیر و رفع اشکالات و عیوب احتمالی نرم افزاری
تعیین، تشخیص و تأیید نیازها و موارد استفاده از رایانه و نیازهای نرم افزاری در زمینه های مختلف و برنامه ریزی برای آن
پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
تعیین و انتخاب سیستم نرم افزاری متناسب با نیازهای موسسه برای واحدهای مختلف
نگهداری و حفظ و حراست از نرم افزارهای موسسه و برنامه ریزی و نظارت لازم در این خصوص
مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایندها
نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data) از نرم افزارها بصورت دورهای و آرشیو آنها
هماهنگی با مدیریت امور پژوهشی و ارتباطات علمی در مورد عقد قراردادهای خرید و پشتیبانی نرم افزار
پیگیری و برنامه ریزی لازم برای بالا بردن امنیت و ارتقاء تمامی سرورهای موجود در موسسه
عیب یابی و رفع مشکل شبکهای کلیه سیستم های کامپیوتری موجود
حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
آماده سازی زیرساخت فنی سایت و رفع مشکلات پیش آمده
نظارت فنی برعملکرد صحیح سایت و زیرسایتها
مدیریت میزان پهنای باند در موسسه
تهیه نسخه پشتیان از سایت و بازگردانی آن
پشتیبانی، پیگیری و رفع عیب اشکالات سامانههای اطلاعاتی (اتوماسیون اداری- حضور غیاب) تحت وب موسسه
پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم
بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
نگهداری و مدیریت شبکه
مشاوره و نظارت برخریدهای تخصصی تجهیزات و قطعات با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب
بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیها
ایران، تهران، اتوبان تهران- کرج – بعد از پارک چیتگر، خروجی پیکانشهر، خیابان شهید گودرزی، بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران
تلفن : ۴۴۷۸۷۲۱۰