رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور: رسالت اصلی کمیته علمی استان، نظارت بر اجرائی شدن طرح مردمی كاشت یك میلیارد درخت است

بازدید: 187 بازدید
  • علی علیزاده در جلسه كمیته علمی طرح مردمی كاشت یك میلیارد درخت در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: رسالت اصلی کمیته علمی این طرح مردمی، نظارت بر اجرائی شدن همچنین، حفاظت توامان با کاشت نهال است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی، در ابتدای این جلسه، مدیر کل منابع طبیعی استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت.

در ادامه جلسه، علیزاده ضمن اشاره به گذشت یک سال از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: جلسات مختلف کمیته علمی در سطح وزارتخانه، سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل منابع طبیعی برگزار شده است. وی ادامه داد: روند اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شده است، لذا رسالت اصلی کمیته علمی این طرح مردمی، نظارت بر اجرایی شدن همچنین، حفاظت توامان با کاشت نهال است.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور افزود: کمیته علمی استان، در سال دوم طرح باید تحلیلی از فعالیت های یکسال گذشته به همراه کمیته اجرائی داشته باشد. ایرادات سال گذشته را احصا کند و در صدد برطرف کردن مشکلات برای سال جدید باشد.

رئیس کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد باید با نگاهی نقادانه، صادقانه و مصلحانه، طرح را پیش ببریم  و واقع بینانه معایب را در سال جدید کاهش دهیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کمیته اجرایی باید بیش از پیش، حمایت صنایع و ارگان های مختلف استانی را برای این طرح مردمی، جلب نماید چون لازمه اجرای این طرح مردمی، حمایت فراگیر دستگاه های دولتی فراسازمانی و خصوصی از آن می باشد.

گفتنی است جلسه کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مرکز تحقیقات خراسان شمالی با حضور علیزاده، رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و رئیس کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت؛ علوی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی؛ اسدی، مدیر کل منابع طبیعی استان؛ کارشناسان محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی همچنین، محققین بخش منابع طبیعی مرکز، برگزار شد.

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی اخبار مراکز
اشتراک گذاری
ورود به سایت