گزارش شرکت در بیست‌ و‌ پنجمین کنگره بین‌المللی یوفرو (XXV IUFRO World Congress, Curitiba, Brazil, 29Sep.– ۵Oct., 2019)

بازدید: 40 بازدید

اتحادیه بین المللی سازمان های تحقیقات جنگل یا به اختصار IUFRO هر ۵ سال یکبار بزرگترین و معتبرترین رخداد علمی در زمینه تحقیقات جنگل ها را در یکی از کشور های دنیا برگزار می کند.

در سال ۲۰۱۹  ( ۲۹ سپتامبر تا ۵ اکتبر) این رخداد علمی با حضور بیش از ۲۵۰۰ محقق و پژوهشگر از سرتاسر دنیا در شهر زیبا Curitiba در کشور برزیل برگزار گردید. در این کنگره جهانی حدود ۳۰۰۰ چکیده مقاله ارسال شده بود.

در این میان مقاله آقای دکتر مهرداد زرافشار عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس با عنوان ” Comparison of soil fertility in artificial and natural stands of Persian oak (Quercus brantii)”  بصورت سخنرانی پذیرفته شد که در قسمت مربوطه ارائه گردید. پیش از شروع کنگره، کلاس های آموزشی به مدت ۳ روز به میزبانی IUFRO برگزار گردید که در آنها نیز شرکت بعمل آمد. از سوی دیگر بازدید علمی از پارک های جنگلی شهر زیبای کوریتیبا نیز صورت گرفت. همچنین عکس ارسالی از طرف اینجانب با هدف نشان دادن نقش زنان در جنگل، برای شرکت در نمایشگاه مورد قبول واقع و در نمایشگاه چاپ و به نمایش گذاشته شد. این رخداد علمی مجال و فرصت ارزشمندی برای آشنایی با جدیدترین تحقیقات و همچنین گفتگو و رایزنی علمی با برجسته­ ترین پژوهشگران دنیا را فراهم نمود.

دسته‌بندی گزارش سفر
اشتراک گذاری
ورود به سایت