گزارش شركت در كنفرانس بين‌المللي يوفرو (All-IUFRO Conference: Forests in a Volatile World – Global Collaboration to Sustain Forests and Their Societal Benefits, Vienna, Austria, 21-23 September 2022)

بازدید: 35 بازدید

اتحاديه بين‌المللي سازمان‌هاي تحقيقات جنگل (IUFRO) با قدمت 130ساله و به‌عنوان يك شبكه بين‌المللي غيردولتي از دانشمندان و پژوهشگران جنگل (15 هزار نفر) از 125 كشور، يكي از مهمترين شبكه‌هاي جهاني براي ارتقاء همكاري و تشريك مساعي در زمينه تحقيقات جنگل و افزايش درك جنبه‌هاي اكولوژيكي، اقتصادي و اجتماعي جنگل‌ها و درختان است. رئيس اين اتحاديه بين‌المللي در حال حاضر براي يك دوره پنج ساله (2024-2019) Dr. John Parrotta از كشور آمريكا است. IUFRO به‌صورت دوره‌اي كنفرانس‌هاي متعددي را براي اشتراك گذاشتن آخرين پژوهش‌های انجام‌شده در زمينه جنگل، بحث و تبادل نظر در مورد موضوع‌های به‌روز و گردهمايي پژوهشگران جنگل برگزار مي‌کند. اولين كنفرانس IUFRO پس از پاندمي كوويد 19 با عنوان “The All-IUFRO Conference: Forests in a Volatile World – Global Collaboration to Sustain Forests and Their Societal Benefits” در كشور اتريش (وين) به‌مدت سه روز از تاريخ 29 تا 31 شهريورماه 1401 (23-21 سپتامبر 2022) به صورت هيبريد (حضوري و مجازي) برگزار شد. اين رويداد مهم علمي 167 شرکت‌کننده حضوری و 576 شرکت‌کننده مجازی از 85 كشور داشت.

دو نماينده از مؤسسه تحقيقات جنگلها و مراتع كشور، خانم دكتر آزاده صالحي از بخش تحقيقات صنوبر و درختان سريع‌الرشد و آقاي دكتر ابوالفضل جعفري از بخش تحقيقات جنگل، با استفاده از گرنتي كه از طرف (SPDC) Special Programme for Development of Capacities يوفرو به آنها تعلق گرفته بود در اين كنفرانس علمي شركت كردند.

اولين روز كنفرانس به يك سفر يك روزه در اطراف شهر وين که شامل بازديد از جنگل‌هاي طبيعي كاج سياه در منطقه Steinfeld و بازديد از منطقه كوهستاني Kaiserbrunn در جنوب شهر وين که محل تامين و تصفیه آب شرب شهر وين است، همراه با بازديد از موزه مربوط به تاريخچه تامين آب شهر وين و همچنين چاه­هاي عميق تامين آب، اختصاص پيدا كرد.

در روزهاي دوم و سوم كنفرانس دو سخنراني كليدي توسط پژوهشگرانی از كشورهاي آلمان و اتریش با موضوع سیاست جنگل و تغيير اقليم ایراد شد و پس از آن سخنرانی‌های کوتاهی از جنگل‌هاي آينده،‌ چالش‌هاي جهاني پيش‌رو و موقعيت‌هاي محلي، جنگل‌ها و سلامت انسان، اقتصاد سبز برپايه جنگل‌ها،‌ تخريب جنگل‌ها و احياء مجدد آنها،‌ جنگل‌ها و آب،‌ منابع ژنتيكي جنگل براي جنگل‌هاي آينده و بررسي نقش دو جنس زن و مرد در بوروكراسي جنگل ايراد شد. همچنين، در روز سوم كنفرانس تعدادی از مقاله‌ها به‌شکل پوستر ارائه شدند.

 

 

 

دسته‌بندی اخبار روابط بین الملل
اشتراک گذاری
ورود به سایت