معاون وزیر و رئیس سازمان تات: سهم 60 درصدی دانش در افزایش تولیدات كشاورزی از ابتدای انقلاب تا كنون

بازدید: 138 بازدید

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سید مجتبی خیام نکویی در اولین  نشست تخصصی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولیدات حوزه کشاورزی در ابتدای انقلاب 25 میلیون تن بود که این میزان از تولیدات، اکنون به 125 میلیون تن افزایش یافته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تولید بذر سالم را زیربنای افزایش تولید و خودکفایی محصولات کشاورزی عنوان و تصریح کرد: در٩٨درصد تولید بذر کشور به خودکفایی رسیده ایم و با ادامه این روند علاوه بر خودکفایی می توانیم به اقتدار غذایی که مدنظر رهبری انقلاب است دست یابیم.

ایشان، سازمان تات را مسئول تأمین بذور گندم و محصولات راهبردی دانست و افزود: هیچ مشکلی برای تأمین بذور گندم و محصولات راهبردی وجود ندارد.

خیام نکویی راهکار رسیدن به امنیت غذایی را دانش بنیان کردن بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این راستا تا کنون ١٣ دهکده فناوری و نوآوری در کشور ایجاد شده است. وی همچنین با اشاره به ضریب خودکفایی 80 درصدی در تولید مواد غذایی مورد نیازکشور گفت: برای تامین 20 درصد مابقی، 10الی16 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان کردن بخش گفت: تا کنون 1256 شرکت فناور و دانش بنیان در مراکز رشد و دهکده های فناوری و نوآوری مشغول به تولید محصولات دانش بنیان شده اند و یکی از سیاست های اصلی سازمان تات، حمایت از این شرکت ها در دهکده های فناوری کشاورزی است.

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت