فرایند پیشنهاد، بررسی، تصویب و ابلاغ پروژه های تحقیقی – ترویجی

بازدید: 55 بازدید

با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه نتایج حاصل از پژوهش‌های منابع طبیعی و آشنایی بیشتر مروجان با یافته‌های حاصل از  تحقیقات، و اطمینان از امکان ترویج نتایج یافته‌های پژوهشی، فرآیند مربوطه به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱- پروژه تحقیقی – ترویجی فعالیتی مشترک بین یک موسسه / پژوهشگاه / پژوهشکده / مرکز تحقیقات ملی / استانی با موسسه آموزش و ترویج کشاورزی است.

پروژه‌های فوق به منظور آزمون نتیجه حاصل از یک طرح یا پروژه تحقیقاتی، در سطح وسیع تر و در شرایط بهره‌بردار، با مسئولیت عضو هیات علمی یا محقق ذیربط و همکاری کارشناس ترویج یا مروج انجام می‌شود.

 

۲- عضو هیات علمی / محقق ذیربط پس از انجام هماهنگی‌های لازم با واحد تحقیقاتی محل اشتغال خود، (کمیته علمی فنی موسسه / پژوهشگاه / پژوهشکده / مرکز) تحقیقات ملی ذیربط و موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، پروژه را در قالب شناسنامه ملحوظ در سامانه سمپات تدوین و بررسی آن را درخواست می‌نماید.

 

۳- مرجع بررسی و تصویب پروژه تحقیقی – ترویجی، کمیته علمی – فنی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی است.

جلسات کمیته علمی – فنی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برای بررسی و تصویب پروژه‌های تحقیقی – ترویجی و گزارش نهایی مربوطه با حضور مدیر کل دفتر امور پژوهشی سازمان و معاون پژوهشی موسسه / پژوهشگاه / پژوهشکده / مرکز تحقیقات ملی مربوطه برگزار خواهد شد.

 

۴- پروژه تحقیقی – ترویجی پس از تصویب در کمیته علمی – فنی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، از دفتر امور پژوهشی سازمان شماره مصوب دریافت نموده و توسط رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با قید اعتبار مصوب و محل تامین آن، برای اجرا ابلاغ می‌شود.

 

۵- نظارت بر حسن اجرای پرژه‌های تحقیقی – ترویجی بر عهده موسسه آموزش و ترویج کشاورزی است. شیوه نامه مربوطه متعاقبا توسط موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

 

۶- مرجع بررسی و تایید گزارش ادواری و نهایی پروژه‌های تحقیقی – ترویجی کمیته علمی – فنی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی است.

 

شایان ذکر است که فرآیند و قالب تدوین گزارش‌های ادواری و گزارش نهایی پروژه‌های تحقیقی – ترویجی متعاقبا توسط موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

دسته‌بندی ابلاغیه ها اداره ترویج اخبار و تازه های اداره ترویج اخبار و تازه های اداره نظارت
اشتراک گذاری
ورود به سایت