رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور: عمده فعالیت‌های پایه‌ای مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، فعالیت‌های حاکمیتی است

بازدید: 248 بازدید

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در حاشیه سومین اجلاس سراسری رؤسای مؤسسات، پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها، مراکز ملی و استانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با شبکه ملی برکت(برای دیدن ویدیو کلیک کنید ): “عمده فعالیت­های پایه‌ای مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، فعالیت­های حاکمیتی است که عمدتاً شامل شناخت، حفاظت و توسعه جنگلها و مراتع کشور است”.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، علیزاده با اشاره به اهم فعالیت­های مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور اظهار داشت: “عمده فعالیت­های پایه‌ای این مؤسسه، فعالیت های حاکمیتی است که عمدتاً شامل بحث‌های شناخت، توسعه و حفاظت از جنگلها و مراتع کشور می‌شود”. وی افزود “این مؤسسه در حوزه دانش بنیان، سال­ها در حال فعالیت بوده است”.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور ادامه داد “سال گذشته مرکز رشد و فناوری منابع طبیعی کشور را راه اندازی کردیم و موفق شدیم دو رقم اسپرس مقاوم به سفیدک سطحی را معرفی کنیم”.

رئیس کمیته علمی نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ادامه با اشاره به فعالیت های مؤسسه در حوزه بهره‌وری گفت:  “مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در راستای هدایت علمی این طرح مردمی در تلاش است که مراتع درجه سه را به مراتع درجه دو تبدیل کند که این امر، به ظرفیت‌های کشور در تولید آب و جلوگیری از فرسایش خاک کمک می­کند”.

علیزاده همچنین در رابطه با بحث الگوی کشت گفت: “ما باید مراتع را به سمت زراعی شدن سوق دهیم، زیرا نقش مرتع، هم در بحث تولید علوفه و هم در بحث توسعه گیاهان دارویی، بسیار حائز اهمیت است”.

گفتنی است در این جلسه که با حضور محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی و در محل مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، علیزاده با اشاره مختصر به معضل بلندمرتبه‌سازی های غیر مجاز در حاشیه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا کرد که دستورات لازم به منظور پیگیری این موضوع را صادر نماید.

 

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت