اهداف برگزاری نمایشگاه:
ب) امکان برقراری ارتباط مستقیم فی مابین عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در فضایی کاملا رقابتی
ج) امکان مشاهده کلیه محصولات در یک فضای واحد جهت امکان انتخاب دقیق و بهینه
د) ایجاد فضای رقابتی و بواسطه آن امکان افزایش کیفیت و کاهش قیمت رقابتی
ه) امکان حضور شرکتها و تامین کنندگان خارج از کشور در داخل کشور و برقراری ارتباط بیواسطه با ایشان
و) امکان در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی قوی و مورد استناد جهت مسئولین و تقاضا کنندگان
ز) فراهم کردن امکان حضور مصرف کنندگان کشورهای همسایه در جهت تامین نیازهای خود در کشور
ح) امکان عرضه جدیدترین ماشین آلات مربوطه توسط شرکتهای خارجی خصوصا شرکتهای ارروپایی و امریکایی
ط) امکان ورود تکنولوژی های نوین و بهره مندی از این تکنولوژیها
ی) ایجاد فضای رقابتی در این عرصه و خروج از فضای انحصاری
ک) ایجاد رقابت بین تامین کنندگان و عرضه کنندگان خارجی به لحاظ ایجاد فضایی جهت عرضه مستقیم کالا که نهایتا موجب افزایش کیفیت و کاهش قیمت خواهد شد.
ل) معرفی این صنعت به آحاد مردم و خصوصا سرمایه گذاران بالقوه و جوانان کشور جهت ورود به این عرصه
م) اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم قبل، همزمان و بعد از برگزاری نمایشگاه
ن) بطور کلی بر گزاری نمایشگاه باعث: ورود تکنولوژی، معرفی برندهای مطرح جهانی و تاثیر گزاری در بازارهای جهانی خواهد شد.