دستاورد علمی در سازمان تات؛ دستیابی به دانش فنی تولید نشاء ماکروجلبک‌های Ulva fasciata و Ulva rigida

بازدید: 293 بازدید

تلاش مشترک و بی وقفه مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی به نتیجه نشست و امروز چهارشنبه، آیین رونمایی از دستیابی به دانش فنی تولید نشاء ماکروجلبک های Ulva fasciata و  Ulva rigidaدر مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور-چابهار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، آیین رونمایی از پروژه مشترک دستیابی به دانش فنی تولید نشاء ماکروجلبک های Uva fasciata و Ulva rigida، میان مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور با مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور صبح امروز چهارشنبه در مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور-چابهار برگزار شد.

علی علیزاده در این مراسم اظهار داشت اینگونه اقدامات و انجام پروژه های مشترک، بسیار ارزشمند هستند و مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور از سال 1374، جمع آوری و شناسایی جلبک ها را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور افزود: انتشار اطلس جلبکها در مراحل پایانی کار خود قرار دارد همچنین، چند طرح پژوهشی در زمینه بررسی شرایط اکولوژیکی مناسب برای رشد و پرورش جلبکها در این مؤسسه به انجام رسیده است.

وی در ادامه، از دیگر فعالیت های پژوهشی مؤسسه به استخراج مواد و ترکیبات جلبک ها و کاربرد آن ها در صنایع مختلف اشاره و خاطرنشان کرد پروژه هایی از جمله پروژه تولید نشا از طریق کشت بافت جلبک، یکی دیگر از فعالیت ها و اقدامات این مؤسسه است.

علیزاده، تقارن این رونمایی با دو رویکرد “توسعه منطقه مکران” و “توجه به اقتصاد دریا محور” را که هر دو از بیانات مقام معظم رهبری است ، بسیار مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان از حمایت مقامات استانی و کشوری در زمینه توسعه جلبک ها استفاده کرد.

 گفتنی است مجری مسئول این پروژه مشترک شراره خدامی از طرف مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و مجری آن از طرف مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور لیلا میرجانی است.

در این مراسم، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، رییس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور- چابهار ، مدیرکل شیلات استان، مدیر عامل اتحادیه صیادی استان، معاون پژوهشی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، مدیر عامل کشت و صنعت مکران، مدیر عامل شرکت اژدر مکران و سایر مقامات استانی حضور داشتند.

 

 

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت