جلسه شورای پژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

بازدید: 158 بازدید

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، نوزدهمین نشست شورای پژوهشی مؤسسه در تاریخ 1402/10/24 با حضور علی علیزاده، رئیس مؤسسه؛ خسرو ثاقب طالبی، معاون پژوهش، فناوري و انتقال یافته­ها؛ مسعود محمودیان، معاون اداري، مالی و پشتیبانی و سایر اعضاء در سالن جلسات مدیریت هماهنگی امور پژوهشی و ارتباطات علمی، برگزار شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در ابتدای این جلسه، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه قبلی شورای پژوهشی سازمان تات اظهار داشت بایستی بخش های پژوهشی درخصوص بُعد کاربردی پژوهش خود توجه بیشتری نمایند تا پس از چند سال دستاورد مورد نظر قابل ارائه باشد. وی ادامه داد سازمان تات مؤسسات را ملزم کرده به دنبال فعالیت هایی باشند که به نحوی مشکلات عرصه اجرا را حل کنند. علیزاده ادامه داد بخش های پژوهشی باید ایده های پژوهشی خود را در موضوعات اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت؛ زراعت چوب؛ گیاهان داروئی؛ امنیت غذایی مطرح و پیگیری نمایند.

در ادامه جلسه، چند موضوع خبری توسط برخی از اعضاء، مطرح شد.

در ادامه، سیدموسی صادقی، مدیر هماهنگی امور پژوهشی و ارتباطات علمی به صورت مشروح، نکات مهم شیوه نامه ارزیابی درونی واحدهای تابعه سازمان تات را به اعضای جلسه ارائه و در پایان چند پیشنهاد را در این راستا مطرح کرد.

پورهاشمی، رئیس بخش تحقیقات جنگل، در ادامه جلسه، به ارائه گزارش سی و یکمین مرحله نظارت و ارزشیابی طرح های پژوهشی استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و قزوین پرداخت. ایشان در این گزارش ضمن اشاره به وضعیت پرسنلی بخش های منابع طبیعی این استان ها، مواردی از جمله تعداد پروژه های در حال اجرا؛ وضعیت پروژه ها به تفکیک گرایش های مصوب در استان؛ فعالیت های آموزشی و ترویجی و سایر موضوعات مرتبط را ارائه و به پرسش­های مطرح شده پاسخ داد.

در انتهای جلسه، مسعود محمودیان، معاون اداري، مالی و پشتیبانی گزارش اجمالی از مصوبات شورای اداری مؤسسه و پیگیری های مرتبط با آن را به اعضای حاضر در جلسه ارائه کرد.

 

 

 

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت