جلسه بررسی وضعیت موضوع منابع طبیعی در لایحه برنامه هفتم توسعه

بازدید: 71 بازدید

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، روز چهارشنبه 1402/3/31 و در محل سالن جلسات مدیریت هماهنگی امور پژوهشی و ارتباطات علمی مؤسسه، جلسه ای با حضور دکتر علیزاده ، رئیس مؤسسه، آقای دکتر هادی کیادلیری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و سایر اعضای محترم شورای پژوهشی به منظور بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

دکتر علیزاده در ابتدای این جلسه اشاره کرد که با توجه به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، مشخص شده که “حوزه منابع طبیعی” در قیاس با برنامه ششم توسعه، بسیار ضعیفتر دیده شده است و نقاط ضعف متعددی دارد. ایشان ادامه داد لازم است مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، نسبت به مباحث مدیریتی، برنامه ریزی ها و سیاستگزاری های مرتبط با حوزه منابع طبیعی، حساس باشد و در کنار سایر نهادهای دولتی و مردمی که به نحوی این موضوع را پیگیری می کنند، حضور داشته باشد. در این جلسه هر یک از اعضاء، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در ادامه جلسه، دکتر علیزاده اظهار داشت بندهای لایحه مذکور، قابل اصلاح و تغییر هستند. وی ادامه داد بخش های دیگری از وزارت جهاد کشاورزی، نیز نسبت به این لایحه منتقد هستند. ازجمله سازمان تات که مهمترین دغدغه اش، کوچک سازی ساختار تحقیقات است همچنین یکی از دغدغه های مهم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، موضوع آب است.

در انتهای جلسه مقرر شد:

– اعضا، نظرات خود را به صورت مستدل و مکتوب به دکتر ثاقب طالبی ارائه کنند.

-دکتر آریان ضمن برقراری ارتباط با سازمان منابع طبیعی و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری، اطلاعات لازم را اخذ و پیگیری کند.

آقایان-دکتر صادقی و کریمی، به عنوان نمایندگان این مؤسسه، جمع بندی مطالب را در جلسات آتی سازمان تات مطرح کنند.

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت