تشکیل نخستین نشست مرجع ملی راهبرد جهانی حفاظت گیاهی

بازدید: 57 بازدید

مرجع ملی راهبرد جهانی حفاظت گیاهی، یکی از مراجع دهگانه شورای مراجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی با مرجعیت دکتر اسکندر زند است که به دکتر عادل جلیلی سپرده شده است.

ایشان برای هم‌افزایی هرچه بیشتر کارگروهی با تشریک مساعی نمایندگان مختلفی از پژوهش، اجرا و آموزش تشکیل دادند. دکتر جم‌زاد، دکتر متینی‌زاده (دبیر کارگروه)، دکتر حاج نجاری (پژوهشکده میوه‌های معتدله)، دکتر قنواتی (مؤسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر)، دکتر حمزه‌ای، دکتر شیروانی (دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران)، دکتر زهدی (سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور) و دکتر محمودی اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

در نخستین نشست این جمع با ذکر تاریخچه‌ای از شکل‌گیری کنوانسیون تنوع زیستی و معاهده‌های مرتبط آن مانند تنوع زیستی آیچی، به اهداف مرجع ملی راهبرد جهانی حفاظت گیاهی پرداخته شد.

قرار است این گروه با اجرای یک طرح جامع مطالعاتی، ضمن ارزیابی رویکردهای استراتژیک دنیا برای حفاظت گیاهی و همچنین برنامه‌های گذشته در ایران، سیاست‌ها و راهبردهای حفاظت گیاهی را با تأکید بر شناسایی عوامل تهدید و آگاهی‌دهی، توسعه پایدار، حفظ تنوع زیستی (برنامه حفاظت در همه لایه‌ها) و لحاظ کردن منافع مردم در تنوع زیستی برای دوره ۲۰۲۰-۲۰۵۰ تدوین نمایند.

 

دسته‌بندی اخبار اصلی اخبار صفحه اصلی اخبار و رویدادها
اشتراک گذاری
ورود به سایت