بزرگداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب وزارت جهاد کشارزی در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزارشد

بازدید: 68 بازدید

 

در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کتاب  “اطلس بذور گیاهان دارویی (جلد اول )” (نوشته: آقای دکتر ابراهیم شریفی عاشورآبادی و سرکار خانم دکتر مریم مکی­زاده تفتی، موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور)

به عنوان کتاب  شایسته تقدیر معرفی شد.

مراسم بزرگداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به منظور تقدیر از آثار برتر کتاب و نشریات و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در روز سه شنبه مورخ ۲۹/۰۸/۹۷ در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر خاوازی، (معاون محترم وزیر و رئیس سازمان تحقیقات)، حجت الاسلام والمسلمین سیدیان و حجت الاسلام والمسلمین تقوی (نمایندگان محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی)، دکتر زند (مشاور عالی وزیر محترم جهاد کشاورزی)، دکتر حسینی پور (دبیر محترم اجرایی بیست و ششمین دوره هفته کتاب کشور) و تعدادی از همکاران محترم سازمان تحقیقات و سایر سازمانهای مرتبط برگزار شد.

بزرگداشت هفته کتاب

اجرای این مراسم و معرفی برنامه ها توسط آقای مهندس فهیم از همکاران و مجریان توانمند وزارت جهاد کشاورزی آغاز و با سخنرانی جناب آقای دکتر فرازمند رئیس محترم مرکز فناوری اطلاعات سازمان پیگیری شد. ایشان در رابطه با راه اندازی پورتال های مفید مرتبط با مطالعه و کتاب خوانی، از جمله پورتال دبیرخانه دائمی ستاد هفته کتاب کشاورزی و منابع طبیعی و سایت بیست و ششمین  دوره هفته کتاب کشاورزی،‌کتابخانه مجازی کشاورزی و سایر پورتال های الکترونیکی مربوط به سازمان و وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی را ارائه نمودند و در خصوص فعالیت های صورت گرفته در هفته کتاب نیز به معرفی برنامه های برگزار شده از جمله بازدید از باغ کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب برای همکاران پرداختند.

در این مراسم، حجت الله والمسلمین تقوی، ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب،‌ این هفته را یک مناسبت ارزشمند خوانده و با اشاره به مصادف شدن هفته کتاب با هفته وحدت،‌ آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق(ص) اظهار کردند که این تقارن و تطابق را باید به فال نیک گرفت و از آن برای توجه بیشتر به امر کتاب خوانی استفاده کرد. ایشان اظهار داشتند که مهمترین بخش شخصیت انسان عقل و اندیشه است که از طریق مطالعه بدست می آید.

جناب آقای حسینی پور ضمن تشکر از همکاران سازمان به نقش ارزنده کتاب و کتابخوانی در دنیای امروز و توجه بیشتر به آن به خصوص در حوزه کشاورزی اشاره نمودند.

در ادامه جناب آقای دکتر زند مشاور محترم وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهار داشتند که نقش کتاب و کتابخوانی در پیشبرد اهداف متعالی هر فرد و جامعه می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای را داشته باشد و برنامه ریزی جهت دستیابی به مطالعه باید به گونه ای باشد که در زندگی روزمره ما گنجانده شود. ایشان اظهار داشتند در دوره ریاست سازمان تحقیقات علی الرغم مشغله زیاد سعی در مطالعه یک کتاب در ماه را داشتند و یکی از ارزانترین هدایایی که افراد می توانند به هم بدهند کتاب می باشد.

در بخش بعدی مراسم، اسامی شایسته ترین و برترین آثار بیست و ششمین دوره هفته کتاب سازمان تحقیقات با معرفی اسامی و تقدیر از آنها با اهدای لوح یادبود توسط مسئولین حاضر صورت گرفت که به شرح زیر می باشند.

در بخش معرفی کتاب ها، کتاب “جنس های قارچ ها و شبه قارچ های ایران “(نوشته: دکتر جعفر ارشاد، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور) به عنوان کتاب برتر و کتاب های “اطلس بذور گیاهان دارویی (جلد اول )” (نوشته: آقای دکتر ابراهیم شریفی عاشورآبادی و سرکار خانم دکتر مریم مکی­زاده تفتی، موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور) و کتاب “Biogas Fundamentals, Process, and Opration” (نوشته: دکتر میثم طباطبایی پژوه و دکتر حسین قنواتی، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ) به عنوان کتاب های شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش معرفی مجلات، “مجله علمی شیلات ایران”  (سردبیر: دکتر عباس متین فر، موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور) به عنوان مجله برتر و مجلات “مهندسی و مدیریت آبخیز ” (سردبیر: دکتر داود نیک کامی، پژوهشکده حفاظت و خاک و آبخیزداری) و ” مجله رستنیها” (سردبیر: دکتر سعید شیرزادیان، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور)، به عنوان مجلات شایسته تقدیر عنوان شدند.

در این مراسم،‌ لقب اثر ترویجی برتر به “گل جالیز (بیلوژی و مدیریت)” (نوشته: دکتر نوشین نظام آبادی و دکتر مهدی مین باشی، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور) و آثار ترویجی شایسته تقدیر به “کینوا شبه غله مناسب آب  شور” (نوشته: دکتر معصومه صالحی و دکتر فرهاد دهقانی، مرکز ملی تحققیات شوری) و “اصول طراحی سالن مرغداری پرورش مرغ گوشتی ” (نوشته: دکتر مسعود مستشاری محصص، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور) تعلق گرفت.

در میان کتابخانه ها و کتابداران برتر نیز “سرکار خانم نسرین دیجوریان” (مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان) به عنوان کتابدار برتر و آقایان “رحیم گل مرادی” (مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد) و “اکبر ولی نژاد” (موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی-شعبه شمال شرق کشور-مشهد) به عنوان کتابداران شایسته تقدیر معرفی شدند.

پورتال “موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی” (مسئول: امیر قاسمی) به عنوان پورتال برتر و پورتال های “پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری”  (مسئول: حمیدرضا قلی پور) و “مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان” (مسئول: علیرضا برسلانی) به عنوان پورتال های شایسته تقدیر معرفی شدند.

“موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی” از بین تمامی موسسات تحقیقاتی به عنوان موسسه برتر در تولید آثار ترویجی نیز انتخاب شد.

در پایان،‌ با اجرای موسیقی زیبا و معرفی اسامی ۲۰ نفر از حاضرین و اهدای بن کتاب به آنها مراسم بیست و ششمین دوره هفته کتاب خاتمه یافت.

.

 

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی اخبار و رویدادها
اشتراک گذاری
ورود به سایت