برگزاری نشست دو روزه بررسی عملکرد سال ۹۶ موسسه ها

بازدید: 58 بازدید

به گزاش روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دومین روز از نشست دو روزه بررسی عملکرد سال ۹۶ موسسه ها، پژوهشگاه، پژوهشکده ها و مراکز سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی روز شنبه ۱۲ اسفند ماه جاری، با پیگیری گزارش های ارائه شده توسط روسای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه های تحقیقات گیاهپزشکی کشور، تحقیقات خاک و آب، فنی و مهندسی کشاورزی، جنگل ها و مراتع کشور، تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، مرکزملی تحقیقات شوری، پژوهشکده حفاظت و آبخیزداری برگزارشد.

دکتر جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور طی سخنانی تعداد گونه های کاشته شده در باغ گیاهشناسی ملی ایران را تعداد ۴۳۰۰ گونه و تعداد نمونه های موجود در هرباریوم مرکزی را ۱۵۰۰۰۰ نمونه برشمرد. وی در رابطه با ذخایر ژنتیکی جنگل و مرتع اعلام داشت: گونه های اضافه شده به مجموعه ها  در سال ۹۶ تعداد ۵۵۰ گونه هرباریوم و ۳۸۰ گونه باغ و برای سال ۹۷ تعداد ۶۰۰ گونه هرباریوم و ۳۵۰ گونه باغ می باشد. وی دستاوردهای شاخص در سال ۹۶ بازگو کرد. دکتر نیک کامی رئیس پژوهشکده حفاظت و آبخیزداری درگزارش خود به تعداد ۷۳ مقاله علمی و پژوهشی معتبر داخلی برای سال ۹۶ و پیش بینی ۸۰ فقره مقاله برای سال ۹۷ اشاره نمود. وی فناوری های تجاری شده در سال ۹۶ موسسه را ۸ فقره و برای سال ۹۷ تعداد ۳ فقره برشمرد. دکتر نیک کامی رسانه های نوشتاری بارگذاری شده در تالار ترویج را یک مورد و برای سال ۹۷ را ۴۱ مورد برشمرد. وی سپس گزارش مبسوطی از فعالیت ها و عملکرد آن پژوهشکده را ارائه داد.

 

پس از  ارائه گزارش روسای موسسه ها و پژوهشگاه های تحقیقاتی، دکتر اسکندر زند ریاست سازمان، دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان ، دکتر زارع فیض آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، دکتر کهرام معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، دکتر آقائی مشاور معاون وزیر و مدیر کل دفتر  نظارت و ارزشیابی با بیان رهنمودهایی نظرات خود را ابراز داشتند و  مراسم تجلیل از روسای موسسه ها و معاونان آنها با اهداء  لوح تقدیر  پایان یافت.

برای دسترسی به منبع  و متن کامل خبر به اینجا مراجعه فرمائید.

 

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی اخبار و رویدادها
اشتراک گذاری
ورود به سایت