برگزاری شورای پژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

بازدید: 69 بازدید

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، یازدهمین نشست شورای پژوهشی مؤسسه در تاریخ 1402/7/30 و در سالن جلسات مدیریت هماهنگی امور پژوهشی و ارتباطات علمی، با حضور دکتر علیزاده رئیس مؤسسه، دکتر ثاقب طالبی، معاون پژوهش، فناوري و انتقال یافته ­ها، رؤسای بخش­های تحقیقاتی و سایر اعضاء برگزار شد. در ابتدای جلسه، دکتر علیزاده ضمن اشاره به هجوم وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم مظلوم نوار غزه. اظهار داشت هر انسان آزاده و با وجدان در دنیا، این رفتار رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.

ایشان در ادامه افزود موضوع هژمونی آمریکا، دیگر مطرح نیست، چون این کشور در چهارچوب قوانین بین‌المللی از قدرت خود استفاده نمی­کند. وی افزود “هژمونی” یعنی قدرت فرهنگی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی که دیگران آن را قبول داشته باشند و زمانی که هژمونی قدرت از قانون تبعیت نکند رو به افول خواهد رفت. رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت روند همکاری مؤسسه با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در موضوع طرح یک میلیارد درخت به کندی پیش می­رود و این موضوع شاید به دلیل تغییر و تحولات در سطوح معاونین و رؤسای سازمان­ها و مؤسسات وزارت­خانه باشد که باعث شده از اولویت طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در وزارت­خانه، کاسته شود. دکتر علیزاده ادامه داد جلسات شورای راهبردی منابع طبیعی هم تاکنون برگزار نشده که در این خصوص مکاتباتی از سوی مؤسسه انجام پذیرفته است. ایشان در ادمه به رؤسای بخش­های پژوهشی برای افزایش تعامل و همکاری با زیر مجموعه سازمان منابع طبیعی برای اجرای طرح­های خاص و جذب اعتبارات پژوهشی تاکید کرد.

 

در این جلسه دکتر ثاقب طالبی ضمن تاکید بر همکاری بیشتر با سازمان منابع طبیعی برای اجرای پروژه های کاربردی در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اظهار داشت از تاریخ 1402/8/13 ارزشیابی طرح­ های استان­ها (440 طرح)، شروع خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه خواهد یافت. وی ادامه داد امسال این ارزشیابی توسط شش گروه انجام می شود که هر گروه، به طور متوسط پنج استان را پوشش خواهد داد.

در ادامه، دکتر شریفی عاشورآبادي، رئیس بخش تحقیقات گیاهان داروئی و محصولات فرعی، گزارش تحلیلی درخصوص گیاهان داروئی ازجمله در زمینه وضعیت موجود، چالش­ها، رویکردها، محورهای پژوهشی ارائه و به پرسش­های مطرح شده پاسخ داد.

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت