بررسی پیشرفت طرح های ملی پایش منابع طبیعی ایران

بازدید: 52 بازدید

آغاز به کار این جلسه با ارائه آقایان دکتر خسروشاهی، فرآشیانی، خداقلی و پورهاشمی بود. پس از ارائه گزارش پیشرفت، اعضای محترم به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداختند. ریاست محترم موسسه ضمن تاکید بر این نکته که محقق باید دغدغه علمی داشته باشد، بیان کردند، پایش بایستی به طور مداوم، آرام و با تحلیل سالیانه خروجی ها و بر اساس مبانی نظری انجام شود و نتایج آن باید قدرتمندانه منتشر گردد. پایش نیروهای خاص خودش را می‌طلبد. برای انجام درست پروژه های پایش، در بخش‌ها باید محور دانش پژوهی جمعی برقرار باشد. همه نتایج بایستی بر اساس مبانی نظری درست و صحیح تحلیل شوند.

 همچنین ایشان افزودند شایسته است که؛ تا پایان ماه آینده گزارشات پایش تمام بخش‌ها تکمیل گردد و اینکه بیان شود که به چه تحلیلی در مورد این داده ها رسیدند و بایستی حتماً نتایج آن منتشر گردد.

همچنین ایشان بر لزوم تکمیل بانک داده های پایش تاکید داشتند و بیان کردند که بایستی تمهیداتی در نظر گرفته شود که وقفه ای در اجرای پروژه‌های پایش منابع طبیعی در موسسه ایجاد نگردد.

ایشان در خاتمه بیان کردند که پروژه های پایش بایستی به گونه ای انجام شود که نگاه محقق را نسبت به اکوسیستم لحظه ‌به ‌لحظه نقد کند و به چالش بکشد.

دسته‌بندی اخبار و تازه های گروه مشورتی تدوین راهبردها
اشتراک گذاری
ورود به سایت