بازگشت همه به سوی اوست/سرکار خانم مهندس زهرا باهر نیک به دیدار حق شتافت

بازدید: 46 بازدید

با نهایت تأثر و تأسف و با دلی سرشار از اندوه، درگذشت پژوهشگر گرامی سرکار خانم مهندس زهرا باهر نیک‌ را به همکاران مؤسسه تسلیت می‌گوییم.

ایشان که از اولین نیروهای متخصص بخش تحقیقات گیاهان دارویی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور بودند در ابتدای سال 1369 در مؤسسه شروع به فعالیت کردند. با درایت و پشتکار بسیار، در اجرای طرح‌های شاخص متعددی از جمله کشت گیاه وایولی در ایران و تعیین پراکنش آویشن‌ها فعالیت داشتند. از ابتدای شروع فعالیت در بخش گیاهان دارویی، همواره در ماموریت‌های مختلف برای انجام طرح‌ها، از جمله طرح ملی جمع‌آوری و شناسایی گیاهان دارویی شرکت داشتند. همکاری با سایر طرح‌های بخش، نگارش مقالات و انتشارات فراوان، داوری و ارزیابی مقالات و طرح‌ها و اجرای سیاست‌های مختلف بخش گیاهان دارویی نیز در کارنامه درخشان ایشان وجود دارد.

مهربانی، پشتکار، بخشندگی و آرامش از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود. این همکار پرانگیزه و توانا در مرداد سال 1389 بعد از 20 سال خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل شدند و در این دوران هم با سفر به کشورهای مختلف تجربیات با ارزشی کسب کردند. متأسفانه این فرهیخته بزرگوار و پیشکسوت عرصه گیاهان دارویی در تاریخ بیستم مهر 1400، بعد از تحمل یک دوره طولانی مبارزه با بیماری سرطان به دیدار حق شتافتند.

روحشان شاد و یادشان گرامی

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت