بازدید نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و شهردار و اعضای شورای اسلامی و مدیر منابع طبیعی شهر از باغ گیاهشناسی ملی ایران

بازدید: 55 بازدید

فضاهای سبز در محیط های زندگی انسانی به عنوان یکی از شاخص های توسعه پایدار مطرح بوده و معیاری برای ارتقای کیفیت فضای زندگی محسوب می شوند.

با هدف بحث و تبادل نظر در مورد توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهر مهاباد، امروز جناب آقای مهندس محمودزاده، نماینده محترم مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی به اتفاق آقای دکتر علیزاده، شهردار محترم شهرستان و آقای مهندس حیدری رئیس محترم شورای اسلامی و همچنین، مدیر محترم منابع طبیعی شهر از باغ گیاه شناسی ملی ایران بازدید نمودند.

مَهاباد، مرکز شهرستان مهاباد و یکی از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی است. و حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد  که به صورت فرمانداری ویژه اداره می شود و عرصه های مناسبی برای ایجاد فضای سبز شهری و پیرامون شهری دارد.

جناب آقای مهندس محمودزاده، نماینده محترم مردم مهاباد با اعلام آمادگی مسئولین شهر برای بهبود وضع موجود و توسعه فضای سبز شهر مهاباد خواستار مساعدت و مشارکت موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور برای ارائه مشورت و راهنمائی مسئولین فضای های سبز شهری در موضوعاتی از قبیل مکان یابی، طراحی ، پیشنهاد گونه های گیاهی سازگار با اقلیم منطقه و … شدند.

جناب آقای دکتر جلیلی، ریاست محترم موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، ضمن اعلام استقبال مؤسسه از این امر در مورد توسعه پارک های جنگلی و استفاده از ظرفیت منابع طبیعی در این زمینه توضیحاتی دادند. همچنین برای ارائه خدمات مشاوره ایی راهکار هایی برای احداث و مدیریت فضاهای سبز اعلام آمادگی کردند

در این جلسه، مدیران و مسئولان محترم شهری مهاباد، از باغ گیاه شناسی ملی ایران، به عنوان غنی ترین و موفق ترین الگوی موجود کشور در ایجاد و مدیریت فضای سبز نزدیک به طبیعت و کاملترین بانک ذخایر ژنتیکی گیاهی کشور، بازدید نمودند.

[ux_gallery ids=”7625,7623,7621,7627″ type=”slider” columns=”3″]

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی اخبار و رویدادها
اشتراک گذاری
ورود به سایت