بازدید میدانی از مراحل ساخت باغ گیاهشناسی زاگرس

بازدید: 50 بازدید

با حضور عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، ریئس بخش تحقیقات گیاهشناسی موسسه و ناظر فنی پروژه باغ گیاهشناسی زاگرس به همراه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان  از آخرین مراحل ساخت آبشار و چشمه باغ گیاهشناسی زاگرس در شهر خرم آباد استان لرستان  بازدید میدانی به عمل آمد.

 رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع در  بررسی حضوری وضعیت ساخت باغ گیاهنشاسی راگرس را رصد کرد و در این بازدید  اعلام کرد: موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور سعی دارد با سرمایه‌گذاری مناسب، زمینه حضور مردم را فراهم کند  و  همچنین ظرفیت های این باغ را  گسترش دهد.

عادل جلیلی ادامه داد: توسعه هرباریوم و ایجاد کلکسیون‌ها، گلخانه‌ها و موزه‌های تخصصی از جمله پروژه‌های توسعه  باغ گیاهشناسی زاگرس محسوب می‌شود که امیدواریم با تداوم حمایت‌  سازمان‌ها و نهادهای دولتی و از همه مهم‌تر حمایت اقشار مختلف مردم  فرآیند توسعه این پروژه ادامه داشته باشد.

زیبا جم زاد رئیس بخش تحقیقات گیاهشناسی موسسه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احداث باغ گیاه شناسی زاگرس، اقدام حمایتی این مجموعه را حرکتی مبتکرانه در راستای حمایت از طبیعت ایران و حفاظت از گونه های گیاهی کشور معرفی کرد.

ودود صمدی ناظر فنی پروژه باغ گیاه‌شناسی زاگرس نیز در این بازدید  با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در استان لرستان گفت: با توجه به وجود استعداد و پتانسیل گردشگری استان، لازم است شرایط بازدید مسوولان ارشد استان و عموم مردم از باغ گیاه‌شناسی زاگرس فراهم شود تا از نزدیک شاهد روند اجرای پروژه و پیشرفت عملیات اجرایی این باغ باشند و با هماهنگی صدا و سیمای مرکز لرستان تمام مراحل مستند سازی شود.

دسته‌بندی اخبار مراکز
اشتراک گذاری
ورود به سایت