بازدید رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان و باغ گیاه‌شناسی زاگرس – خرم آباد

بازدید: 66 بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، روز پنجشنبه مورخ  1401/10/29، نشستی با حضور دکتر علیزاده رئیس موسسه تحقیقات جنگل­ها و مراتع کشور، مهندس نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، دکتر قربانی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، معاونین این مجموعه و دکتر مهرنیا رئیس باغ گیاه­‌شناسی زاگرس – خرم آباد در محل سالن جلسات این مرکز و با هدف پیگیری تشکیل کمیته­‌های علمی در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور برگزار شد.

در این جلسه دکتر علیزاده که از طرف آقای دکتر ساداتی نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی، به عنوان “دبیر کمیته علمی ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت” منصوب شده‌­اند اظهار داشتند که با تشکیل این کمیته و اجرایی شدن مصوبات آن توسط بخش اجرا باید توجه داشت که نگهداری از نهال‌های کاشته شده مهمتر از کاشت اولیه آن‌ها می‌باشد، لذا بایستی با در نظر گرفتن تمهیدات لازم بر اساس پتانسیل و توان اکولوژیک مناطق عمل شود و در هر منطقه‌ جغرافیایی، انتخاب نوع گونه گیاهی براساس آب و هوای آن منطقه صورت گیرد. در این راستا مشارکت مسئولین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی نیز ضروری بوده و صاحبان معادن می‌بایست مسئولیت سبزکردن حوزه‌های کاری خود را تقبل نمایند. رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در ادامه اظهار داشت که با انجام کار عالمانه و تدریجی، نتایج حاصل از اجرای این طرح ملی در کشور، بتواند منجر به کاهش تولید کربن و افزایش تثبیت آن گردد.

در این جلسه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز تاکید داشتند که با همکاری همه دستگاه­‌ها، اثربخشی این طرح بیشتر خواهد شد.

در ادامه، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان نیز آمادگی این مرکز را برای تشکیل کمیته علمی استانی و همکاری به منظور اجرای طرح، اعلام نمودند.

شایان گفتن است دکتر علیزاده در روز جمعه مورخ 1401/10/30 از باغ گیاه‌شناسی زاگرس – خرم‌آباد نیز بازدید به عمل آوردند و دکتر محمد مهرنیا سرپرست باغ گیاه‌شناسی زاگرس توضیحات لازم درخصوص فعالیت های انجام گرفته در این باغ را ارائه نمودند.

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت