بازدید رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور از مرکز تحقیقات استان یزد

بازدید: 51 بازدید

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور طی سفر یک روزه به استان یزد در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در پنجمین جلسه کمیته علمی نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان و در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شرکت کرد. به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، این جلسه با حضور اعضای کمیته علمی از جمله اداره کل منابع طبیعی، دانشگاه یزد، اداره کل محیط زیست، مرکز تحقیقات و نظام مهندسی کشاورزی برگزار شد. در این جلسه، فرماندار شهرستان ابرکوه و همراهان ایشان، به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، کریمی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ضمن خوش آمدگویی به رئیس کمیته علمی نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت و رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، توضیحات کاملی در مورد روند اجرای این طرح مردمی در استان ارائه داد. سپس اسمعیلزاده، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همچنین رئیس کمیته علمی طرح مردمی در استان، روند تشکیل جلسات کمیته علمی و نظارت بر اجرای طرح در استان را تشریح کرد. در ادامه جلسه، کارگر، رئیس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل، ضمن پخش کلیپ و اسلاید در خصوص نحوه اجرای طرح در استان، توضیحات مبسوطی ارائه داد.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه، اعضای کمیته علمی، ضمن بحث و تبادل نظر، نقطه نظرات خود در مورد مسائل تخصصی طرح مزبور را ارائه دادند.

در این جلسه، علیزاده ضمن ابراز خرسندی از حضور فرماندار شهرستان ابرکوه و تشکر از اقدامات خوب و مناسب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای این طرح، افزود استان یزد جزو معدود استان هایی است که در جلب مشارکت های فرا سازمانی، مردمی و بخش خصوصی، اقدامات مناسبی را انجام داده است. رئیس کمیته علمی نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت ادامه داد کمیته علمی استان یزد به خوبی از تمام ظرفیت های علمی استان برای نظارت بر طرح مزبور استفاده کرده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در پاسخ به سؤال یکی از اعضای جلسه مبنی بر اینکه نمی‌توان این حجم از تعهد ( کاشت ۱۵ میلیون اصله نهال در طی ۴ سال در استان) را به راحتی و با موفقیت انجام داد، ضمن تأکید بر تدریجی بودن این طرح خاطرنشان کرد نباید خود را محدود به اجرای طرح در طی چهار سال کنیم. ایشان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درخواست نمود از نظرات کمیته علمی در انتخاب گونه ها، مسائل مربوط به حفظ و نگهداری نهال ها و سایر مسائل، نهایت بهره را ببرد.

علیزاده پس از این جلسه، به همراه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و رئیس مرکز تحقیقات استان در منطقه ۱۰۰۰ هکتاری شهرستان اشکذر حاضر شد و یک اصله نهال تاغ را غرس کرد.

 

 

دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت