انتشار شماره جدید فصلنامه تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران

بازدید: 45 بازدید

شماره 3 دوره 37 فصلنامه تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران منتشر و نمایه‌سازی شد. 

شماره سوم از جلد 37 فصلنامه تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران منتشر و نمایه‌سازی شد. این شماره از فصلنامه حاوی 7 مقاله پژوهشی در زمینه‌های خمیر کاغذ و کاغذ (دوفقره)، شیمی چوب (دو فقره)، فرآورده چندسازه چوبی (دو فقره) و مکانیک چوب (یک فقره) می‌‌باشد. نویسندگان مقالات منتشر شده در این شماره از موسسه و مراکز دانشگاهی کشور هستند.

 

تصویر1- دستگاه تولید خمیر کاغذ بخش تحقیقات علوم چوب و فرآورده‌های آن موسسه

عنوان مقاله‌های منتشر شده در این شماره عبارتند از:

–  تأثیر استفاده از مواد افزاینده حجیمی بر ویژگی‌های فیزیکی و مقاومتی مقوای تهیه شده از ترکیب خمیرکاغذ نیمه شیمیایی سولفیت خنثی (NSSC) و خمیرکاغذ بازیافتی (OCC)
–  بررسی تأثیر مستقل و ترکیبی افزودنی‌های مختلف بر خواص کاغذ لاینر و فلوتینگ از OCC
–  شناسایی و مقایسه ترکیبات شیمیایی مواد استخراجی چوب و پوست چنار (Platanus orientalis) دست کاشت با استفاده از فنون کروماتوگرافی گازی و طیف‌سنجی جرمی (GC/MS)
– شناسایی و مقایسه مواد آلی موجود در برگ چنار(Platanus orientalis) و برگ کاج الداریکا (Pinus eldarica) با استفاده از فنون کروماتوگرافی گازی و طیف‌سنجی جرمی
–  ارزیابی معایب داخلی و پوسیدگی چوب‌های قدیمی ساختمانی با استفاده از روش غیرمخرب رادار نفوذی زمین (GPR)
بررسی ویژگی های ضد باکتریایی روکش‌های ملامینه حاوی نانوالیاف کیتوزان و نانوذرات رس
ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی تخته لایه ساخته شده با چسب طبیعی سویا-تانن
فصلنامه تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران توسط بخش تحقیقات علوم چوب و فرآورده‌های آن موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور منتشر می‌شود. انتشار آن از سال 1376 آغاز شده است. در حال حاضر این فصلنامه با درجه علمی پژوهشی، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار داشته و خلاصه مقالات آن در سایت اینترنتی CABI Publishing نمایه‌سازی شده است. همچنین این فصلنامه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فن‌آوری نمایه‌سازی شده است. این شماره از فصلنامه هم‌اکنون از طریق وبسایت این مجله به آدرس /https://ijwpr.areeo.ac.ir در دسترس پژوهشگران، دانشگاهیان و سایر علاقمندان قرار دارد.
دسته‌بندی اخبار صفحه اصلی اخبار و تازه های علوم چوب
اشتراک گذاری
ورود به سایت