ارائه گزارش دبیرخانه گیاهان بی‌گل

بازدید: 39 بازدید

در این جلسه در ابتدا ریاست گروه گیاهان بی گل، جناب آقای مهندس صفوی، دبیرخانه گیاهان بی گل ایران را معرفی کرده، گزارش عملکرد این دبیرخانه در سال 1400، در رابطه با مجموعه گیاهان بی گل، آمار نمونه های هرباریوم، طرح های تحقیقاتی اجرا شده و در حال اجرا در خصوص گیاهان بی گل(گلسنگ ها، خزه­ها و جلبک­ها) در موسسه و مراکز تحقیقاتی وابسته در استان­ها را ارائه دادند.

طرح های در دست اجرا عبارتند از: 1) طرح ملی جمع آوری و شناسایی گیاهان بی گل در کشور(با هدف غنی سازی مجموعه گیاهان بی گل- هرباریوم مرکزی ایران)، تا به حال دو طرح ملی پنج ساله طی دو مرحله در این خصوص اجرا شده و طرح تحقیقاتی سوم از امسال به مدت پنج سال اجرا خواهد شد. 2) طرح ملی نگارش فلور گلسنگ‌های کشور از مهر ماه 1400توسط سرکار خانم دکتر کاظمی از موسسه آغاز شده است. در ادامه سرکار خانم دکتر سهرابی پور از استان هرمزگان، پیشنهاداتی در رابطه با اجرای طرح ملی
نگارش فلور خانواده های جلبکی آبهای دریایی کشور برای سال 1401 ارائه دادند، و گزارشی درباره تفکیک جلبک­های دریایی شناسایی شده ایران بر اساس تعداد کل و نیز تعداد استانی تاکسون­های خانواده، جنس و گونه بیان کردند.

صورتجلسه شوراي راهبردي کارگروه گیاهان بی گل

دسته‌بندی اخبار و تازه های گروه مشورتی تدوین راهبردها
اشتراک گذاری
ورود به سایت