جلسه هماهنگی روسای هسته‌های محتوایی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی

Views: 77 View

بنا به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، جلسه هماهنگی روسای هسته‌های محتوایی ستاد ملی رسانه با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در روز دوشنبه بیست و چهارم شهریور ۱۳۹۹ ، در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

دکتر بازرگان اهمیت موضوع برای تولید محتوای کیفی و هدفمند در برنامه‌های رادیو تلویزیونی اظهار کرد: در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی اتفاقات خوبی رخ داده است، اما هنوز تا نقطه هدف فاصله داریم. وی افزود:  در هر هسته محتوایی باید پروژه‌ای جامع تدوین و با حساسیت برنامه‌ها پیگیری شود. همچنین با اشاره به جلسه اخیر سازمان صدا و سیما با وزارت جهادکشاورزی گفت: صدا و سیما با آغوش باز از برنامه‌های رسانه‌ای حوزه‌ی کشاوزی در موضوعات استانی و ملی و حتی برون‌مرزی استقبال می‌کند.

از دیگر نکات محوری که در این جلسه مطرح شد اشاره به فرهنگ تولید، فرهنگ مصرف، سفره سلامت، مدیریت و روش‌های تولید، فاخر نشان دادن جایگاه تولیدکنندگان بخش کشاورزی، پروژه‌های مهم وزارت جهادکشاورزی از قبیل مرغ سایز، گیاهان دارویی، شیلات و … بود که نقش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در تدوین پیوست رسانه‌ای این برنامه‌های ملی مهم است.

معاون وزیر جهادکشاورزی رمز موفقیت و لازمه‌ی رشد هر جامعه را مطالبه‌گری و روشنگری دانست و بیان کرد: باید برنامه‌های تلویزیونی ستاد ملی رسانه حرف تازه و پیام روشن برای بهره‌برداران داشته باشد و به سوالات آن‌ها و مسایل روز کشاورزی کشور پاسخ دهد. دکتر بازرگان یادآور شد از برنامه‌های کلیشه‌ای فاصله بگیریم و به فرهنگ‌سازی در تولید ثروت، ایجاد اشتغال و ایجاد تحول در بخش‌های کشاورزی برای ترغیب جوانان و کشاورزان آینده کشور به‌منظور ورود به عرصه کشاورزی و عدم مهاجرت از روستاها بپردازیم. خواستار جدیت بیشتر هسته‌های محتوایی در روند تولید محتوا شد و اظهار کرد: شش روز در هفته برنامه زنده تلویزیونی روی آنتن بردن در کنار سایر برنامه‌های تولیدی کار ساده‌ای نیست و تلاش‌های بسیاری، در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی برای تحقق این مهم انجام می‌شود.

در ادامه جلسه، دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی گزارشی از عملکرد این ستاد ارایه کرد و اظهار داشت: از سوم خردادماه، تا کنون ۷۳ برنامه روی آنتن صدا و سیما رفته است. اسحاقی با بیان ادامه همکاری‌های ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی با صدا و سیما، رویکردهای جدید این ستاد در سال ۹۹ را برشمرد و انتظارات ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی را از هسته‌های محتوایی بیان کرد.

قابل ذکر است، پرداختن بیشتر به موضوعات سلامت غذا و حفظ محیط زیست، کیفی‌تر شدن برنامه‌های تلویزیونی، دعوت از کارشناسان صاحب‌نظر و دارای دانش کافی و فن بیان بالا در برنامه‌های تلویزیونی، دعوت از انجمن‌های تخصصی – محصولی و تشکل‌ها در برنامه‌ها، تدوین سناریوهای قوی با دستورالعمل مشخص، پرداختن به مسایل روز کشاورزی و دغدغه‌های کشاورزان، سیستم ارزیابی و نظرسنجی برنامه‌های تلویزیونی گفتگو محور، بسته‌های مشخص برنامه‌های موضوعی شامل اطلاعیه‌ها، اخبار، تیزرها و گفتگو حول محور موضوع مشخص، استفاده بیشتر و جدی‌تر از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مجازی از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی روسای هسته‌های محتوایی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی در این نشست بود.

     

Category News and updates of the Department of Promotion News and events
Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Login to the site