- رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در جلسه شورای پژوهشی، با اشاره به برگزاری نشست مشترک با نماینده ویژه سازمان برنامه و بودجه در حفظ و احیای جنگلهای زاگرس، خواستار تدوین طرحهای تحقیقاتی منابع طبیعی در راستای حل مشکلات بخش اجرا در منطقه زاگرس شد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، علی علیزاده در ابتدای جلسه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز سیزده آبان، اظهار داشت: موجب افتخار است که کشورمان از زمان پس از انقلاب اسلامی، همواره در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده است.
علیزاده در ادامه با اشاره به برگزاری نشست مشترک با فرخ مسجدی، نماینده ویژه سازمان برنامه و بودجه در حفظ و احیای جنگلهای زاگرس، که روز گذشته و در محل این مؤسسه انجام شد گفت: با توجه به جلسات و بازدیدهای مشترکی که فرخ مسجدی با سازمان منابع طبیعی کشور، از استانهای زاگرسی داشتهاند، ایشان به دو موضوع اجرایی رسیدهاند که درنظر دارند برای اجرا و پیگیری آنها، اعتباراتی را درنظر بگیرند.
وی در ادامه، به این دو موضوع اجرایی اشاره کرد و افزود: “تکمیل و تجهیز امکانات لازم برای حفاظت زاگرس” و “پیگیری بحث جنگلداری اجتماعی”، دو موضوع اجرایی مد نظر ایشان است.
رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به درخواست ایشان از این مؤسسه برای اخذ طرحها و برنامههای مرتبط با حفظ و احیای زاگرس، لازم است هر بخش تحقیقاتی، حداقل یک طرح تهیه کند و مجموعه طرحهای مؤسسه در قالب یک طرح جامع، تدوین و ارائه شود همچنین، لازم است طرحهایی توسط بخشهای تحقیقاتی ارائه شود که نمود بیرونی آن، حل مشکلی از بخش اجرا در حوزه حفاظت و احیای جنگلها و مراتع منطقه زاگرس باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا، با توجه به برگزاری همایشی علمی در مورد حفاظت و احیای جنگلها و مراتع منطقه زاگرس، در اوایل سال آینده، لازم است هر بخش تحقیقاتی مقالهای مناسب برای ارائه در این همایش تهیه و به دبیرخانه همایش ارسال کند.
علیزاده پس از ارائه گزارش بخشهای تحقیقاتی از اقداماتی که در زمینه اکوانفورماتیک و هوش مصنوعی انجام داده بودند، در بخش دیگری از سخنان خود مجدداً بر اهمیت، جایگاه و لزوم توجه به بحث اکوانفورماتیک و هوش مصنوعی، تأکید کرد و افزود: اگر این مؤسسه، هوش مصنوعی را در فعالیتهای آینده خود نبیند، دچار عقب افتادگی تاریخی و غیر قابل جبران خواهد شد.
در ادامه این جلسه، نوراله کوچ پیده، مدیر امور اداری و پشتیبانی، گزارش عملکرد مدیریت امور اداری در سال 1402 را به اعضای حاضر در جلسه ارائه داد. وی در این گزارش، ضمن اشاره کلی به تعداد پستهای مصوب مؤسسه و باغهای اقماری، توضیحاتی درخصوص اقدامات انجام شده در زمینه صدور احکام کارگزینی، تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی و دریافت کد استخدامی، امور بازنشستگان، سامانهها، بیمه تکمیلی، حضور و غیاب، پیگیری و اصلاح ساختار تشکیلاتی مؤسسه و خدمات و تسهیلات بانکی را به اعضای حاضر در جلسه ارائه و به سؤالهای مطرح شده پاسخ داد و در ادامه، علیزاده، ضمن قدردانی از مجموعه معاونت اداری، مالی و پشتیبانی، برای ایشان آرزوی توفیق کرد.
گفتنی است جلسه شورای پژوهشی، صبح یکشنبه، سیزدهم آبان با حضور علی علیزاده، رئیس مؤسسه؛ خسرو ثاقب طالبی، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافتهها؛ مسعود محمودیان، معاون اداری، مالی و پشتیبانی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات اداری و مالی برگزار شد.