مراسم تقدیر از آزمایشگاه‌های برگزیده شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد

بازدید: 49 بازدید
رتبه چهارم ارزیابی عملکرد

در نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور، از 20 آزمایشگاه برتر عضو شبکه آزمایشگاهی تقدیر شد. آزمایشگاه‌های برتر معرفی شده در این مراسم بر اساس ارزیابی فعالیت‌هایشان در سال 99 انتخاب شدند.

نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی

در این نشست، رضا اسدی‌فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به خانواده بزرگ این شبکه، گفت: این پلتفرم یک برنامه بی‌بازگشت است و به یک مطالبه ملی در کشور بدل شده است. متقاضیان استفاده از این خدمات هر روز بیشتر می‌شوند.

 وی افزود: باید سعی کنیم پوشش اعضای شبکه را بیشتر و بخش خصوصی و دولتی را برای عضویت در این زیرساخت فناورانه ترغیب کنیم. در هیچ جای دنیا چنین ساختاری وجود ندارد که مراکز آزمایشگاهی، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران به چنین تخفیفات و حمایت‌هایی به راحتی دسترسی داشته باشند. شبکه آزمایشگاهی در دنیا نظیر ندارد.

به گفته دکتر اسدی‌فرد، بر اساس آمارهای موجود تا پایان آذرماه سال 1400، حدود 133 هزار نفر عضو باشگاه مشتریان شبکه شده‌اند. رشد سریع تعداد اعضای باشگاه طی 2 سال اخیر، باعث شناخته شدن گسترده شبکه در کشور شد. میزان تقاضاها برای استفاده از خدمات و تخفیفات این حوزه را بیشتر کرده و ضریب نفوذ شبکه را در میان فعالان این حوزه افزایش داده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بین‌المللی شدن فعالیت‌ها را به عنوان گام بعدی این شبکه معرفی کرد و افزود: در حال حاضر با اجرای این برنامه، 8 کشور با شبکه آزمایشگاهی همکاری می‌کنند. همچنین 21 آزمایشگاه و 412 تجهیز آزمایشگاهی نیز به اشتراک گذاشته شده است. برگزاری 7 کارگاه آموزشی نیز دستاورد دیگر شروع برنامه جهانی شدن است.

 اسدی‌فرد ادامه داد: ایجاد مرکز تعمیر و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی نیز تلاش دیگری است که یک سال از عمر آن می گذرد و قرار است به بهینه سازی بهره‌برداری از تجهیزات آزمایشگاهی خارج از خدمات دهی، تعمیر و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی و کمک به اجاره، مبادله و فروش تجهیزات نوسازی شده منجر شود.

 وی همچنین، گفت: سال 98 حدود 600 آزمایشگاه در شبکه عضو بودند که این عدد سال 1400 به یک هزار و 141 مورد رسیده است. 146 پژوهشگاه و مرکز تحقیقات، 542 دانشگاه، 10 پارک فناوری و 443 شرکت عضو شبکه آزمایشگاهی هستند.

بر اساس نتایج هفتمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه آزمایشگاه های موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور با کسب رتبه 14 تنها مجموعه آزمایشگاهی از وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد که در بین مراکز دارای رتبه برتر در سطح ملی می‌باشد.

labsnet.rifr-ac.ir

شبکه آزمایشگاهی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور آماده ارائه خدمات گسترده آزمایشگاهی، منطبق بر استانداردهای روز دنیا به دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های خصوصی، محققان و دانشجویان در سراسر کشور بوده و تلاش می‌کند که به بالاترین کیفیت در این خصوص دست یابد.

دسته بندی اخبار اصلی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت