برگزار نشست علمی و آموزشی “مدیریت پایدار زمین و خشکسالی” به صورت وبینار

بازدید: 47 بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی و بزرگداشت هفته جهادکشاورزی، نشستی تخصصی تحت عنوان “مدیریت پایدار زمین و خشکسالی” به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و با مشارکت موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور (اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی) و موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع به صورت مجازی و تحت شبکه در مورخه ی ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ برگزار گردید.
دکتر اقنوم، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، در ابتدای این نشست ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این نشست، بر ضرورت هم اندیشی برای رفع مشکلات کم ابی و گسترش بیابان زایی تاکید نمود. وی مشکل بیابان زایی را یکی از معضلات مهم جهانی برشمرد و افزود در ایران هم باید همه دستگاه های دولتی و تشکل های بخش خصوصی به منظور جلوگیری از این مشکل تلاش نمایند. دکتر اقنوم، همکاری مرکز تحقیقات و اموزش خراسان رضوی با طرح همیاران آب و به ریاست استاندار خراسان رضوی را نوید خوبی در جهت همگرایی دستگاه های دولتی و تشکل ها به منظور رفع کم آبی در استان دانست.
به گزارش روابط عمومی مرکز خراسان رضوی، در این همایش ، دکتر عباسی، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع و مسئول مطالعات خاک و فرسایش بادی، مهندس صحرایی، مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی، دکتر دماوندی، مدیر گروه منابع طبیعی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر اکبری، عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه فردوسی مشهد و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی مطالب خود را در پانل های تخصصی ارائه نمودند.
بنا به اظهارات دکتر نامقی، دبیر این نشت علمی و آموزشی، در این همایش مجازی ، اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دانشگاهیان، پزوهشگران، کارشناسان و متخصصان اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی و سایر علاقمندان در این همایش به صورت وبینار شرکت نمودند.

دسته بندی اخبار مراکز اخبار و تازه های بیابان
اشتراک گذاری
ورود به سایت