بازدید رئیس موسسه جنگل ها و مراتع کشور از بخش جنگل و مرتع جنوب کرمان

بازدید: 42 بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان دکتر علیزاده رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع در روز شنبه 1401/08/14 از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان بازدیدی را بعمل آوردند.

در بازدید 14 آبان 1401 رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به همراه آقایان دکتر حمزه احمدی مدیر کل و معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، دکتر احمد آئین رئیس مرکز و دکتر اسماعیل مقبلی معاون پژوهش و فناوری این مرکز بازدیدی را از ارتفاعات منطقه سربیژن و مناطق کوهپایه‌ای دلفارد، جنگل‌های ارس، بنه و انار شیطان، مراتع، و پروژه‌های آبخیزداری اجراء شده در این ناحیه بعمل آورده و با پتانسیل‌های منطقه آشنا شدند. دکتر علیزاده از پروژه جنگل دست کاشت ورودی شهر جیرفت دیدن نموده و در ادامه در جلسه‌ای که در محل سالن کنفرانس اداره کل منابع طبیعی با محوریت شورای معاونین با همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان برگزار شده بود حضور یافتند.

 

 

در این جلسه دکتر احمدی مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین به بیان عملکرد اداره کل و اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی (جنگل، مرتع، بیابان‌زدایی و آبخیزداری) پرداخته و از خلاء تحقیقات در بخش منابع طبیعی سخن گفته و خواستار راه‌اندازی بخش تحقیقات و آموزش کشاورزی شدند. در ادامه دکتر آئین ضمن تشکر از حضور دکتر علیزاده و نیز همکاری همه جانبه اداره کل منابع طبیعی با مرکز و بیان ضرورت تدوین و تصویب بخش تحقیقات منابع طبیعی آمادگی این مجموعه را برای پیگیری امورات تا رسیدن به اهداف مد نظر اعلام نمودند.

 

 

در پایان دکتر علیزاده با بیان اینکه ما بعنوان موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و همینطور بخش‌های تحقیقاتی در استان‌ها، خود را بازوی علمی و آکادمیک سازمان منابع طبیعی و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها می‌شناسیم اظهار داشت در واقع فلسفه وجودی موسسات تحقیقاتی در این است که هر خدمت علمی، تحقیقاتی و آموزشی که مرتبط با حوزه منابع طبیعی است انجام شود و بتوان قدمی برای حل ابهامات، مشکلات و مسایل علمی و تحقیقاتی که در مسیر اجرای فعالیت‌های خود وجود دارد برداشته شود. رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور با اشاره به اینکه اجرای هر طرح و پروژه هزینه هنگفتی را در بر دارد افزود اجرای اصولی هر طرح باید مبتنی بر یافته‌های علمی، مطالعه دقیق، تحقیق و پژوهش باشد و با اطمینان اجرا شود تا از هرگونه هدر رفت هزینه جلوگیری شود.

رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور با اشاره به اینکه علی رغم وجود سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در جنوب کرمان، بخش منابع طبیعی در این منطقه ضعیف دیده شده است خاطرنشان کرد: هدف از بازدید و مسافرت بنده به این منطقه این است که بتوانیم توانمندی ها، ظرفیت و پتانسیل این منطقه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری را به تشکلیلات سازمان تحقیقات که در مرکز کشور فعالیت می کنند منتقل کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل های این منطقه در حوزه های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: بایستی در مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان بخش منابع طبیعی دیده شود اگرچه تصمیم گیرنده نهایی ما نیستیم اما امیدوارم رایزنی ها و پیگیری های ما بتواند دوستان را در این خصوص قانع نماید.

علی علیزاده با اشاره به نقش مهم  منابع طبیعی و آبخیزداری در فعالیت های کشاورزی افزود: پایه موفقیت کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری است و اگر در یک منطقه؛ مرتع ،جنگل و منابع طبیعی مناسبی وجود داشته باشد، موجب می شود تا هم منابع طبیعی و هم کشاورزی خوبی داشته باشیم و از این رو می بایست توجه ویژه ای به امور تحقیقاتی در حوزه منابع طبیعی شود.

رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور ضمن تقدیر از اقدامات  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حوزه های مختلف به ویژه حفاظت از جنگلها، مراتع و رویشگاه های ژنتیکی، همچنین آبخیزداری و آبخوانداری افزود: اگرچه در حال حاضر محدودیتهای اداری و تشکیلاتی وجود دارد اما علاوه بر همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان، ما بعنوان یک موسسه تحقیقاتی در کشور تمام ظرفیت و پتانسیل خود را در راستای رفع نیازهای تحقیقاتی شما بکار خواهیم گرفت و همکاری لازم را با مجموعه این اداره کل خواهیم نمود.

دسته بندی اخبار صفحه اصلی
اشتراک گذاری
ورود به سایت