از مجموعه باغ گیاهشناسی زاگرس خرم آباد بازدید به عمل آمد

بازدید: 41 بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، روز سه شنبه ۲۱ مردادماه سال جاری و با حضور دکتر حسنی مقدم ریس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد لرستان، دکتر سپهوند رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، معاونین و مدیران سازمان و دستگاه های تابعه و مجریان طرح های تحقیقاتی مرکز ، از مجموعه باغ گیاهشناسی زاگرس خرم آباد بازدید به عمل آمد و از نزدیک در جریان عملیات عمرانی و پروژهای تحقیقاتی مستقرر در محل باغ قرار گرفتند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام اینکه درختان پسته کشت شده در باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد به بار نشسته و عملکرد بسیار خوبی دارند افزود : تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هکتار درخت پسته در استان کشت شده ولی هنوز وارد مرحله باردهی نشده اند ، اما با توجه به سازگاری خوب درخت پسته با شرایط اقلیمی استان قصد داریم کشت این گونه درختی را در لرستان توسعه دهیم.
دکتر اسفندیار حسنی مقدم گفت با توجه به عملکرد اقتصادی بهتر و بیشتر و همچنین نیاز آبی کمتر درخت پسته نسبت به سایر درختان ، کشت این گونه را در استان لرستان توسعه می‌دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: از آنجا که درخت پسته بعد از غرس نهال ، باید در داخل باغ پیوندک زده شود ، دو باغ سازگاری برای تأمین پیوندک باغداران استان احداث شده و ارقام مختلف پیوندک بطور رایگان به باغدارانی داده می‌شود که قصد احداث باغ پسته دارند.
وی همچنین گفت: در همین راستا و به منظور افزایش دانش فنی باغداران آموزش‌های فنی و تخصصی لازم به باغداران ارائه می شود تا بتوانند باغات خوب و با صرفه اقتصادی احداث نمایند.

دسته بندی اخبار مراکز
اشتراک گذاری
ورود به سایت