جلسه مشترک گروه مطالعاتی کنترل گرد و غبار مؤسسه و مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان

بازدید: 65 بازدید

به گزارش موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، جلسه مشترک هماهنگی اقدامات و فعالیت های مرتبط با کنترل کانون های گردوغبار استان خوزستان با حضور جناب آقایان دکتر جلیلی ریاست مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، مهندس مطیعی مدیر کل اداره منابع طبیعی استان خوزستان، رئیسی زاده قائم مقام و دانایی معاون ایشان و مسئولین و اعضای گروه های مطالعاتی کنترل گرد و غبار استان خوزستان (آقایان دکتر شفیعی و مهندس فیاض، سیداخلاقی و خاکساریان و خانم ها دکتر درگاهیان، تیموری، رضوی زاده، لطفی نسب، زندی فر و مقدم و مهندس سعیدی فر)، در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ در سالن اسناد این موسسه برگزار گردید.

در ابتدا آقای مهندس فیاض مسئول مطالعات جامع کانون های گرد و غبار استان خوزستان، ضمن خیرمقدم گزارشی از روند پیشرفت مطالعات را در غالب کارگروههای تخصصی هیدرولوژی و منابع آب، هوا و اقلیم، خاکشناسی و منابع اراضی، پوشش گیاهی، مطالعات اقتصادی- اجتماعی و تلفیق و برنامه ریزی، ارائه نمودند.

سپس آقای دکتر جلیلی انجام این مطالعات را در دو سطح راهبردی به صورت کلان و تفضیلی اجرائی برای دستیابی به پروژه های عملیاتی-اجرائی مطرح و اشاره نمودند جلسات مستمر مطالعات جامع کنترل کانون های گرد و غبار، هر هفته دو بار با حضور ایشان، مسئول مطالعات، سر گروهها و اعضای ستادی کارگروههای تخصصی در محل موسسه برگزار و بعد از ارائه نتایج مطالعات انجام شده، نتایج و روند کار مورد بحث کارشناسی قرار می گیرد. ایشان درباره زمانبندی انجام مطالعات توضیحاتی را ارائه و اظهار داشتند که بر اساس برنامه پیش بینی شده، نیمه پاییز نتایج مطالعات ارائه می شود.

آقای مهندس مطیعی ضمن تشکر از تلاش گروه مطالعاتی موسسه تحقیقات، با توجه به تفاوت های هر یک از کانون های تولید گرد و غبار ضرورت ارائه رهنمود و دستورالعمل متناسب با هر یک از کانون ها را مطرح نمودند.

ایشان ضرورت و اهمیت پایش کانون های تولید گرد و غبار و همچنین اطلاع رسانی در زمینه اقدامات صورت گرفته را مورد تاکید قرار دادند. فعال کردن ایستگاههای تولید بذر و ضرورت تعریف پروژه های اجرائی برای عملیات کنترل گردوغبار برای سال ۹۷ نیز توسط مدیر کل محترم منابع طبیعی استان خوزستان مطرح و مقرر شد مؤسسه در زمینه تولید بذر همکاری و برای ارائه پروژه های اجرایی نیز اقدام و پیگیری به  عمل آید.

در ادامه جلسه سرکار خانم دکتر درگاهیان مسئول کارگروه مطالعات هوا و اقلیم، با استفاده از مدل شبیه سازی عددی گرد و غبار (WRFchem)، ردیابی ساعتی گرد و غبار مشاهده شده در تاریخ ۳۰/۰۸/۱۳۹۶ را ارائه نمودند.

 

دسته بندی اخبار صفحه اصلی اخبار و رویدادها
اشتراک گذاری
ورود به سایت